48" Magnum's are here!!!!

PostPosted: Mon Jun 08, 2009 6:13 am

Good job Andy. I too will be flying one of these. Hopefully have it ready for Bolivar!
I drove 4,567,421 miles since the first probro. I was the first one in the gates with my shiny red chevy truck. Going on ProBro # 998. Here I come guys!!!!!!!
Iowa
Pro Bro
 
Posts: 6202
Joined: Wed Apr 20, 2005 11:00 pm

Remove Advertisements

TheProfileBrotherhood.com
Advertisement
 

PostPosted: Mon Jun 08, 2009 11:15 am

Andy that's the best looking Magnum 48 to date.
Lilmojo say's "If your going 110 mph straight down with a plane, Don't Spin, it Breaks!!"

ProBro #956
funflyr
Pro Bro
 
User avatar
 
Posts: 6598
Joined: Thu Oct 21, 2004 6:58 am
Location: Gardner Kansas (South Kansas City)

PostPosted: Mon Jun 08, 2009 1:15 pm

Thanks guys! Looking forward to the Magnum48 mass hover at Bolivar! :tu:
AndySteere
Pro Bro
 
User avatar
 
Posts: 1050
Joined: Thu Oct 07, 2004 3:13 pm
Location: Columbia, MO

PostPosted: Mon Jun 08, 2009 8:50 pm

Iowa wrote:Good job Andy. I too will be flying one of these. Hopefully have it ready for Bolivar!


You going to show at Bolivar? Fall is almost here you know. :lol:
AKA "FISH-DR"
The Joker said it best, "Where does he get those wonderful toys?"
“Once you start down the dark path, forever will it dominate your destiny, consume you it will.”
Master Yoda
3DHUSKER
Pro Bro
 
User avatar
 
Posts: 7503
Joined: Mon Sep 20, 2004 10:18 am
Location: Stuck deep behind enemy lines

PostPosted: Mon Jun 08, 2009 9:35 pm

3DHUSKER wrote:
Iowa wrote:Good job Andy. I too will be flying one of these. Hopefully have it ready for Bolivar!


You going to show at Bolivar? Fall is almost here you know. :lol:


Ya I might. Constrictor keeps trying to get me to quit flying. But some people are busy and have lives.

A guys gotta do what a guys gotta do!

I flew the spaz cap tonight and broke a couple props. Now I gotta go to sleeths and clean them out again. Hope he has some.
I drove 4,567,421 miles since the first probro. I was the first one in the gates with my shiny red chevy truck. Going on ProBro # 998. Here I come guys!!!!!!!
Iowa
Pro Bro
 
Posts: 6202
Joined: Wed Apr 20, 2005 11:00 pm

PostPosted: Mon Jun 08, 2009 9:44 pm

Iowa wrote:
3DHUSKER wrote:
Iowa wrote:Good job Andy. I too will be flying one of these. Hopefully have it ready for Bolivar!


You going to show at Bolivar? Fall is almost here you know. :lol:


Ya I might. Constrictor keeps trying to get me to quit flying. But some people are busy and have lives.

A guys gotta do what a guys gotta do!

I flew the spaz cap tonight and broke a couple props. Now I gotta go to sleeths and clean them out again. Hope he has some.


Actually i keep trying to get Brent to START flying. he has missed 3 probros, one of which he said he was working but found out he was driving to kc to get a furnace since its so cold out. He has also missed every wednesday night flying in Bolivar, and in Aurora........He has said he missed probros because he was working, but i also know he has taken off work days to CUT wood, So the bottom line is we do what interests us, or what the wife says they can do! :lol: :lol: :lol: :lol:
1) Whistlepig Rye
2) Bookers
3) High West Double Rye
4) Blanton's
5) Bakers
6) Woodford
7) four roses small batch
8) Berheim's Rye
9) Widow Jane
10) Black maple hill
Dr Constrictor
Pro Bro
 
User avatar
 
Posts: 10534
Joined: Fri Jul 15, 2005 6:47 pm
Location: Fuck em

PostPosted: Mon Jun 08, 2009 9:45 pm

Iowa wrote:
3DHUSKER wrote:
Iowa wrote:Good job Andy. I too will be flying one of these. Hopefully have it ready for Bolivar!


You going to show at Bolivar? Fall is almost here you know. :lol:


Ya I might. Constrictor keeps trying to get me to quit flying. But some people are busy and have lives.

A guys gotta do what a guys gotta do!

I flew the spaz cap tonight and broke a couple props. Now I gotta go to sleeths and clean them out again. Hope he has some.


See if he has any APC 12x6SF. My little Cap has had the shit beat out of it. Glued the fuse couple of times to keep it from wiggling, but it never broke. :lol:
AKA "FISH-DR"
The Joker said it best, "Where does he get those wonderful toys?"
“Once you start down the dark path, forever will it dominate your destiny, consume you it will.”
Master Yoda
3DHUSKER
Pro Bro
 
User avatar
 
Posts: 7503
Joined: Mon Sep 20, 2004 10:18 am
Location: Stuck deep behind enemy lines

PostPosted: Sat Jun 13, 2009 9:40 pm

Troy: Is there a build thread on this thing or instructions online or paper?? Where do I start. I bought Sharpies!!!
I drove 4,567,421 miles since the first probro. I was the first one in the gates with my shiny red chevy truck. Going on ProBro # 998. Here I come guys!!!!!!!
Iowa
Pro Bro
 
Posts: 6202
Joined: Wed Apr 20, 2005 11:00 pm

PostPosted: Sat Jun 13, 2009 9:46 pm

http://lightrc.com/index.html

Look under the Magnum for instructions. If you don't have it ready bring it out Friday and Sam and I will help you get-er-done.
Lilmojo say's "If your going 110 mph straight down with a plane, Don't Spin, it Breaks!!"

ProBro #956
funflyr
Pro Bro
 
User avatar
 
Posts: 6598
Joined: Thu Oct 21, 2004 6:58 am
Location: Gardner Kansas (South Kansas City)

PostPosted: Sat Jun 13, 2009 9:53 pm

Ok troy. I try hard to finish it. Just depends on how much time I spend at work. Do you recomend coloring it after it's put together or before glueing?
I drove 4,567,421 miles since the first probro. I was the first one in the gates with my shiny red chevy truck. Going on ProBro # 998. Here I come guys!!!!!!!
Iowa
Pro Bro
 
Posts: 6202
Joined: Wed Apr 20, 2005 11:00 pm

PostPosted: Sat Jun 13, 2009 9:55 pm

It's easier before asssembly.
Lilmojo say's "If your going 110 mph straight down with a plane, Don't Spin, it Breaks!!"

ProBro #956
funflyr
Pro Bro
 
User avatar
 
Posts: 6598
Joined: Thu Oct 21, 2004 6:58 am
Location: Gardner Kansas (South Kansas City)

PostPosted: Sat Jun 13, 2009 10:05 pm

kewl!
I drove 4,567,421 miles since the first probro. I was the first one in the gates with my shiny red chevy truck. Going on ProBro # 998. Here I come guys!!!!!!!
Iowa
Pro Bro
 
Posts: 6202
Joined: Wed Apr 20, 2005 11:00 pm

PostPosted: Sat Jun 13, 2009 10:29 pm

Must get mine done also.............Fark..........
AKA "FISH-DR"
The Joker said it best, "Where does he get those wonderful toys?"
“Once you start down the dark path, forever will it dominate your destiny, consume you it will.”
Master Yoda
3DHUSKER
Pro Bro
 
User avatar
 
Posts: 7503
Joined: Mon Sep 20, 2004 10:18 am
Location: Stuck deep behind enemy lines

PostPosted: Sat Jun 13, 2009 11:40 pm

3DHUSKER wrote:Must get mine done also.............Fark..........


I started sharpie coating mine tonight. Well My daughter did. LOL...

I started gluing the fuse. together. Crappy foam CA!!!! Gonna have to use gorilla glue or something. That shit dries too fast. By the time I had half the glue layed down the first stuff was dry. Piece of shit stuff. And it was 25sec glue.

I'm too tired. Must need sleep.
I drove 4,567,421 miles since the first probro. I was the first one in the gates with my shiny red chevy truck. Going on ProBro # 998. Here I come guys!!!!!!!
Iowa
Pro Bro
 
Posts: 6202
Joined: Wed Apr 20, 2005 11:00 pm

PostPosted: Tue Jun 23, 2009 12:25 am

Ok, started on design tonight. This is what I have done.
Attachments
mag 001 (Large).jpg
AKA "FISH-DR"
The Joker said it best, "Where does he get those wonderful toys?"
“Once you start down the dark path, forever will it dominate your destiny, consume you it will.”
Master Yoda
3DHUSKER
Pro Bro
 
User avatar
 
Posts: 7503
Joined: Mon Sep 20, 2004 10:18 am
Location: Stuck deep behind enemy lines

PostPosted: Thu Jun 25, 2009 11:39 pm

Bottom
Attachments
Mag 019 (Large).jpg
AKA "FISH-DR"
The Joker said it best, "Where does he get those wonderful toys?"
“Once you start down the dark path, forever will it dominate your destiny, consume you it will.”
Master Yoda
3DHUSKER
Pro Bro
 
User avatar
 
Posts: 7503
Joined: Mon Sep 20, 2004 10:18 am
Location: Stuck deep behind enemy lines

PostPosted: Thu Jun 25, 2009 11:46 pm

Damn Husker, I'm impressed with your artistic talent. No idea what Constrictor meant when he called you a talentless foam flying fool at Memphis. :D
Nitro Planes
Sabre 57 Saito 125
Boxxer Saito 82


E-Fag Planes
40 Size Yak 54 VH G-40
Primo 15
Bouncer
Nite Bouncer
Airfoilz Bipe
PA AMC Bipe
Sabre 15
Q Extra 260 Foamie
Sabre 47
Boxxer/Scorpion
40 size Sbiatch/Scorpion
Lil Spaz Accel Bipe/Dualsky
Wulf_Flieger
Pro Bro
 
User avatar
 
Posts: 8445
Joined: Wed Feb 28, 2007 9:37 pm
Location: Parker Colorado

PostPosted: Fri Jun 26, 2009 12:17 am

Wulf_Flieger wrote:Damn Husker, I'm impressed with your artistic talent. No idea what Constrictor meant when he called you a talentless foam flying fool at Memphis. :D


Who needs enemies when I have friends like that. :lol: :lol: :lol:

He loves foam and some day he will come out of the closet.

I have another smaller one to do after this one. It may get the same thing. 8)
AKA "FISH-DR"
The Joker said it best, "Where does he get those wonderful toys?"
“Once you start down the dark path, forever will it dominate your destiny, consume you it will.”
Master Yoda
3DHUSKER
Pro Bro
 
User avatar
 
Posts: 7503
Joined: Mon Sep 20, 2004 10:18 am
Location: Stuck deep behind enemy lines

PostPosted: Fri Jun 26, 2009 11:22 am

Looking good Husker... get 'er done! :tu:
AndySteere
Pro Bro
 
User avatar
 
Posts: 1050
Joined: Thu Oct 07, 2004 3:13 pm
Location: Columbia, MO

PostPosted: Tue Jun 30, 2009 12:23 am

Got the fuse done tonight. 8)
AKA "FISH-DR"
The Joker said it best, "Where does he get those wonderful toys?"
“Once you start down the dark path, forever will it dominate your destiny, consume you it will.”
Master Yoda
3DHUSKER
Pro Bro
 
User avatar
 
Posts: 7503
Joined: Mon Sep 20, 2004 10:18 am
Location: Stuck deep behind enemy lines

PreviousNext

Return to Maverick Hobby's

Who is online

Users browsing this forum: No registered users and 1 guest